Dodaj swoje ogłoszenie, zyskaj nowych klientów!

Szybko, łatwo i za darmo

Dodaj ogłoszenie

Carrieon.pl

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

 Może dopiero zaczynasz a może robisz to od dłuższego czasu. Widzisz progres ale czy wiesz co dzieje się w środku?
Opowiem Ci jak ćwiczenia działają na Twój organizm i obiecuję, nie zabiorę Ci dużo czasu, wiem że jest cenny.  ;)


Mamy kilka rodzajów treningu, jednak skupimy się dzisiaj na treningu oporowym- jak pokazują tłumy na siłowniach jest on najczęściej wybierany przez sportowców. Więc czym to tak naprawdę jest?

 Jak sama nazwa wskazuje działamy tutaj z jakimś oporem, może to być grawitacja lub na przykład 100kg na sztandze. Więc to jest trening oporowy.
Wstęp mamy już wyjaśniony, teraz pomyśl czy wiesz jakie zmiany zachodzą wewnątrz Twojego ciała?

 Efektem, którego możemy się spodziewać, będzie zwiększenie ilości włókien mięśniowych. (Każdy mięsień szkieletowy jest z nich zbudowany, są to cylindryczne komórki które mogą różnić się między sobą długością i średnicą). Dzięki treningowi oporowemu „mięśnie rosną”, czyli występuje hipertrofia i wiąże się ona także z przyrostem siły. Ale czego tak naprawdę jest to wynik? Jest to powiększenie się włókien mięśniowych o których pisałam kilka zdań wyżej. Nie będę Cię tu jednak zanudzać masą informacji o hormonach dzięki którym tak się dzieje.


Dobrze, jak mięśnie mamy załatwione, czas przejść do innych tkanek. Nasze mięśnie są osłonięte tkanką łączną, i tak jak w przypadku tych pierwszych ona również zwiększa swoje rozmiary. Tkanka łączna, w przypadku o którym mówimy (bo mamy kilka rodzajów), to ścięgna i więzadła. Dzięki zastosowaniu treningu oporowego zwiększamy ich wytrzymałość.
Jak wiadomo coś musi odżywiać te nasze tkanki, mamy od tego układ krwionośny. On też przechodzi zmiany pod wpływem treningu. Jednak w którą stronę się rozwinie zależy od objętości i intensywności treningu, ale o tym opowiem Wam innym razem. Chodzi tu głównie o to, że zwiększamy gęstość naczyń włosowatych, co daje nam lepsze zaopatrzenie tkanki w tlen!
Doszliśmy do bardzo istotnego elementu: tlen. W trakcie ćwiczeń nasz organizm zwiększa swoje zapotrzebowanie na ten cenny pierwiastek, co powoduje zwiększenie się procesu wentylacji płuc. Kiedy zaczynamy trening nasz cykl oddechowy przyspiesza i robi się głębszy a wentylacja minutowa wzrasta. Trwa to kilka sekund od rozpoczęcia aktywności, po czym zwalnia do poziomu ustabilizowania. W zależności od intensywności treningu: faza równowagi nie występuje (trening intensywny), albo rośnie proporcjonalnie (trening o małej intensywności). Przy treningach, głównie wytrzymałościowych, rozwija się siła mięśni odpowiedzialnych za proces oddechowy, dzięki temu struktury te w mniejszym stopniu doznają efektów zmęczenia.
Obiecałam nie zabierać dużo czasu, dlatego dzisiaj zakończymy na tym. A jeśli masz jakieś pytania, kontakt do mnie znajdziesz TUTAJ  ;) 


Dzięki, cześć.

Fizjoterapeuta Anka

 

MOD_DJ_EASYCONTACT_OPEN_FORM